вторник, 1 март 2016 г.

''Аз съм знаменитост'' - Кейти Бърчъл

Корица : Е, можеше да бъде и по-зле
Мотиви, които харесвам : забавния стил на писане, че е лека и приятна, Куче, главните герои, Хелена и Мериан, и разбира се мотива за популярността.

За тази година си зададох амбициозните 85 книги, което не е никак малко. И понеже видях, че съм назад с четенето (най-вече, защото избирам дебели книги) се реших да взема няколко леки, забавни, момичешки книжки, които да прочета за два дена (както стана с тази)

Става дума за Ана Хънтли - 14-годишно момиче, най-долу на хранителната верига. След като запалва косата на второто най-популярно момиче в училището, смята, че завинаги е обречена да бъде задръстенячка. Докато баща й не се омъжва за Хелена Монтейн (ако така й беше фамилията) - най-известната актриса, която на всичко отгоре има и 19-годишна известна дъщеря. Е, на мен лично това ми звучи супер, но за главната героиня това е най-лошото нещо..докато не открива кои са наистина важните неща.

Че книгата е поредната тийн-историйка за популярността в училище със стеоретипните популярни момичета (добре че не бяха три в нашия случай) и как момичето се подлъгва по грешното момче - да, да така е, но е и много повече. Открих, че аз наистина харесвам този жанр temporary или както се наричат книжки, лишени от фентъзи нотка (мисля, че е non-fiction, моля поправете ме, ако греша). Явно дори ги харесвам повече, отпускат ме и имат чувството, че никога няма да ми писне да чета/гледам за ''преобразяване'' и типичните балове. Но преди да сте загубили интерес към книгата - чакайте! Въпреки всичко, което изредих, книгата се отличава с невероятен хумор (малко книги ме карат да се хиля като тази), интересни случки и персонажи и незабравими бележки и мейл писма, направени под формата на диалог (или диалог направен под формата на писма по-точно). Историята си заслужава напълно, защото разведрява читателя. Ако питате мен Ана е голяма късметлийка, цялата история с брака между баща й и Хелена е много интересна и готина. Пък и всеки иска да е известен, нали така? Единственото, което ми липсваше беше това, че нямаше достатъчно от живота на известните личности, за които би ми било интересно да чета, но пък имаше други случки, не по-малко интересни. Персонаж, който пропуснах е и майката на Ана, която е ''супергот'' (както тя го казва). Най-добрата приятелка на главната героиня Джес е може би най-нереалистичното в цялата книга, защото толкова добри приятели почти няма. Честно, давам всичко за една като нея !
Много ми хареса идеята, героите и общо взето цялата книга. Давам й 5 от 5 звезди (което се случва много рядко), защото смятам, че напълно си ги заслужава. Ако някой ден ви се дочете нещо отпускащо, неангажиращо, но забавно, това е книгата, която ви препоръчвам.

Няма коментари:

Публикуване на коментар